Det allra bästa som finns för växterna (för hemma bruk o i rum som du själv vill kunna vistas i) är lysrör Men för att få riktig effekt mitt i vintern så bör du ha minst 2x36 eller 2x58 som placeras rakt över växterna Jag har ju själv odlat under lysrör i många år och övervintrar en hel del växter i mitt isolerade uterum just under lysrörs belysning. Jag har även provat s.k. floura lampa

visst skenet gör växterna "vackrare"men det växer och utvecklas bättre under lysrör och då bör det vara kallvita
Vid sådd eller växter som kräver mycket ljus så placerar man lysrören rakt över och gärna så nära som möjligt.
Att du misslyckats isabell kan bero på att du kanske hade för klena rör? placerade belysningen fel? eller bara att du hade otur

Mina 58W lysrör täcker ca 3 m² vid övervintring och 1.5-2 m² vid plant uppdragning
Sedan är det bra om man byter ut lysrören efter ett tag för alla lysrör tappar effekt. Jag har mina lysrör igång från Sept-April och byter ut alla lysrör varje år för att kunna ha bibehållen effekt och samma goda resultat varje år