Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vad gör jag med min avokadoplanta?!
          biida
          Inlägg 13-11-2009, 22:22
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2
          Medlem nr: 26 790

Hej!
          Jag planterade en avokadokärna för ungefär 2 månader sen och nu växer den så att det knakar och är i dagsläget ca 30 cm hög. Tidigare har jag haft en påse över för att jag har hört att det ska vara bra för fuktighetens skull, men hur gör man nu när plantan är så hög? Är påsen nödvändig fortfarande? Är rädd att den fina plantan ska torka ut..
          Jag har aldrig vattnat den, förutom när jag planterade den såklart, men den har hållit sig fuktig ändå. Hur ofta ska man vattna? Men frågan är: hur gör jag med påsen?

Tack!

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Anna-Karin Lundb...
          Inlägg 01-01-2010, 20:10
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 756
          Medlem nr: 14 406

Aha, det här var intressant. När jag grävde om i komposten så hittade jag en avokadokärna som grott. Satte den i en kruka och den växte. Sen kom rådjuren och åt upp bladen, bara stammen blev kvar! Skit också, just innan mitt staket var klart!
          Innan det blev vinter satte jag in krukan under huset, i källargrunden med fönster. Där är svalt men inte frysgrader. Jag hoppas att det kommer nya blad i vår, tror ni det är någon chans? Bladen hade inte börjat gulna för att falla av, det var väl därför rådjuren åt upp dem. Jag funderade inte närmare på detta, men avokado är kanske inte en bladfällande växt?
          Nån som kan berätta för mig?
          Anna-Karin

Redigerat av Anna-Karin Lundberg: 01-01-2010, 20:11

--------------------
          Anna-Karin Lundberg
          Min trädgård är mitt rike!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 09-08-2025, 01:02

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon