Ett litet inhopp i vargdebatten.
Du som, liksom jag, är emot licensjakt på varg, skriv på uppropet du hittar längst ned i mitt inlägg.
CITAT (netaave @ 03-01-2010, 00:29)

Jag letade efter den men hittade den inte, trodde jag mindes fel
Här är tråden du letade efter.
1600 jägare......Debatt i GT om vargjaktUtdrag ur GT: "
Regeringen vantolkar bestämmelserna och beviljar jakt för att "uppnå lokal acceptans för stora rovdjur hos boende i rovdjurstrakter".
"Forskarna har dessutom funnit att
stödet för varg i Sverige är starkare hos människor med anknytning till landsbygd än hos genuin stadsbefolkning. Mest negativ grupp är jägarna, dock finns här 40 procent positiva till varg."
Vill du läsa fakta om våra svenska rovdjur kan du gå in på
Svenska Rovdjursföreningen.
Om SRF
Svenska Rovdjursföreningen är en ideell, allmännyttig förening utan vinstintresse som arbetar för att människor och rovdjur ska kunna leva tillsammans i Sverige. Vi vill öka människors acceptans för rovdjuren och förståelsen för att också rovdjuren har rätt att finnas i vår natur och nyttja sina naturliga byten.
Föreningen är remissorgan för regeringen, naturvårdsverket och länsstyrelserna i frågor som rör rovdjur. Regionala representanter för rovdjursföreningen finns i de flesta län. Föreningen är representerad i Naturvårdsverkets centrala rovdjursråd och i länsstyrelsernas regionala rovdjursgrupper.Upprop:Nej till licensjakt på varg
Redigerat av Red Top: 03-01-2010, 07:06