Börjar också oroa mig, har ett antal bambu, ett valnöt ett mycket litet gingko och en rosmarin som står ute, i jord tck och lov, MEN källan till oro är is.... Först kom 40 cm snö innan jul, detta töade i mellandagarna och mättade marken som blev sjöblöt och SEDAN kom kylan (-8,4 just nu, mitt på dagen). Förmodligen är de översta decimetrarna i marken en enda isbit... Och även om en växt klarar -30 när den är begravd under ett tjockt fint snötäcke, så är det ju ingen garanti för att den överlever att bli infrusen i en isbit

Nåja, jag får väl se vad som överlever och inte, men jag hade VERKLIGEN önskat att de där dagarna med plusgrader som fick snön att försvinna inte hade passerat Skåne, kunde de inte varmluften passerat lite söderut istället?????
EDit - en fundering? Gör det någon nytta att täcka NU, när det redan är kallt och fruset, eller skulle man gjort det innan? Kom att tänka på att vi ska slänga ut julgranen idag så jag kunde ju täcka några av de ömtåligare växterna med granris - om det gör någon nytta så klart
Redigerat av KRT: 03-01-2010, 12:52