CITAT (Orkidétjuven @ 03-01-2010, 11:47)

Jag har följt debatten från Nya zeeland både här på odla, nyheterna, diverse organisationer information osv och allt det här är helt fel. Helt jävla fel. Jag ber redan nu om ursäkt om jag kläcker ut mig massa fula ord, men jag har börjat tappa en del respekt för vissa människor tyvärr här. Vad tror ni att ni är?
Att jaga varg är helt fel. En population på 210 djur är inte hållbart som en livskraftig stam, det säger sig självt.
Men:
Vargen tar jägarnas hundar och den river böndernas får. Och inte att glömma: den är också ett hot mot jägarnas villebråd.
DET är enbart det det handlar om!
Folk hittar på vad som helst för att få skjuta och jag har ingen förståelse alls för folks fobier. Jag skulle antagligen bli rädd om jag mötte på en varg i skogen, det är en naturlig reaktion. Men inte för allt i världen skulle jag vilja ha ihjäl dem eller bort dem från deras hem. Om jag är i skog och mark är det på dess villkor och allt därtill!
Om folk har problem med varg i skogarna får de helt enkelt skydda sina djur bättre. Det är inte svårare än så. Har de problem med att det finns vilda djur så kanske de inte ska bo där och kanske istället flytta tills betongstadens biologiska enfald! Det är precis som folk som bosätter sig vid hav eller vatten och sen klagar på att det finns måsar.
Ni är så jävla respektlösa
Du som bor i NZ borde väll veta vad det innebär att introducera en ny djurart. Vargen har varit borta så länge att det blir i princip samma som att introducera den på en plats där den aldrig varit.
CITAT (*Stintan* @ 03-01-2010, 12:39)

Det har inget med förutfattade meningar att göra!
Vad är det som är tragiskt då? Och svara inte vargjakten, för så var inte ditt tidigare inlägg formulerat. Det verkar som du hade hoppats på att denna jakt var ett rent manligt nöje, för att du som kvinna på något vis skulle känna dig mindre skyldig