Postar nu min lista över chilisar här då vissa inte kan öppna filen jag bifogade! Varsågoda allihopa
Kopierat direkt från dokumentet så ni får ta det som det är =) Kanske något stavfel och radbrytningsmiss här och där =)
Alla sorter jag har hemma! (Dock inte alla tillgängliga för byte/försäljning)
Hinkelhartz Yellow (Capsicum Annuum)
Cedrino (Capsicum Annuum)
Naga Morich (Saxat från info om dessa frön på engelska “From a very interesting string of Naga Morich from around Nagaland”.) ( Capsicum Chinense)
Naga Morich (Frö från en annan odling än den över denna! Men fortfarande väldigt intressant) (Capsicum Chinense)
Bhut Chocolate (Den naturliga varianten av Bhut Jolokia, enligt tester så är den lika stark som den röd/orangea varianten fast brun!) (Capsicum Annuum)
7-Pod (Väldigt stark chili, namnet antyder att man ska kunna krydda 7 grytor med mat från en chili) (Capsicum Chinense)
Bhut Jolokia (Från CPI (Chili Pepper Institute). Alltså direkt från de plantor som uppmättes till världens starkaste) (Capsicum Chinense)
Bhut Jolokia (Från Assam där upptäckten av världens starkaste chili gjordes) (Capsicum Chinense)
Red Savina (Gamla Rekordhållaren med 500000 Scoville uppmätt) (Capsicum Chinense
Fatalli (Väldigt stark chili, dock inte med i den allrs högsta ligan, men helt klart odlingsvärd)
Chocolate Habanero (Ännu en Choklad variant. Stark, men med viss måtta iaf) (Capsicum Chinense)
Orange Habanero (”Vanlig Habanero”) (Capsicum Chinense)
Fireworks (Rolig kompakt chili för fönsterbrädan) (Capsicum Annuum)
Mini Bonnet (Häftiga former på frukterna och härlig doft) (Capsicum Baccatum)
Peach Habanero (Ljus beige färg på dessa)
Early Jalapeno (Tidig variant av Jalapeno)
Maya Pimento (En god variant, endast odlat denna 1 gång. Men med väldigt lyckat resultat)
Antilaais Caribbean (Ej så mycket info om denna, men mycket god)
Numex Suave Orange (Ej odlat denna själv, så är helt utan egna erfarenheter. Blir ev. odling av denna i år)
Peter ”Penis” Pepper (Någon som inte vet eller förstår hur den ser ut? Rolig sort!) (Capsicum Annuum)
Ring of Fire (Ej odlat denna heller, men ska bli av då tid och rum ges) (Capsicum Annuum)
Sorter tillgängliga för byte/försäljning
Uppdaterar detta då jag har gått igenom igen vad som ska sparas och ev. bytas/säljas! Men kontakta mig gärna om ni är intresserade!
Vissa sorter som t.ex. Bhut Jolokia, Bhut Chocolate, 7-Pod är ej för byte/försäljning! Men kontakta mig gärna via PM för info om just den sorten du är intresserad av!
Redigerat av Fuel: 03-01-2010, 21:23