Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hjälp, käken hänger sig!, Vad kan det bero på?
          Christa
          Inlägg 28-12-2009, 10:18
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 778
          Medlem nr: 6 894

Den senaste veckan så har det ofta hänt att det plötsligt tar emot när jag skall stänga munnen. Då får jag lite panik och tar i lite och då säger det pang i vänster käkled. Om jag gör så ofta så kanske käken blir ännu sämre så jag undrar ju vad det beror på.

Kan muskelspänning åstadkomma sådant? Jag sover ofta på vänster sida och det är vänster som hakar upp sig. Det är ett helsike att borsta tänderna och i morse när jag gäspade så fastnade den också.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          ängsvädd
          Inlägg 28-12-2009, 10:26
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 562
          Medlem nr: 11 124

Inre stress, psykisk spänning.

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          Bee
          Inlägg 29-12-2009, 22:33
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 2 496
          Medlem nr: 7 002

CITAT (ängsvädd @ 28-12-2009, 10:26) *
          Inre stress, psykisk spänning.

Christa, det är inte så "far-fetched" som det kan låta.
          Jag hade besvär med högra käkbenet för några år sen. Det var riktigt jobbigt, kunde inte öppna munnen helt, inte äta ordentligt mm - jag kunde inte en skratta högt, det gjorde för ont att öppna munnen helt! Och då är det illa!
          Jag var hos tandläkaren och blev remitterad till bettfysiolog. Fick komma dit 8 månader senare! Under den tiden prövade jag en terapi, EFT, med 100% gott resultat! Låter som en saga men det är sant, det funkade! Fullt frisk gick jag ändå till bettfysiologen när tiden var inne och det var inte bortkastat. Jag berättade om att jag hade botat mig själv med hjälp av terapin och tandläkaren kände till EFT men hon berättade den viktiga orsaken till mina problem - jag ville ha kontroll! Och hon hade rätt. Jag fick mycket att tänka på och hon hade så rätt.
          Det har hänt att jag känt av något i käken sen dess men då tänker jag på det här med kontroll och försöker släppa taget.

Om du är intresserad av terapin EFT så får du skynda dig till Gary Craigs hemsida. Han skall pensionera sig och lägger ner sin sida snart. Man kan ladda ner en manual gratis där. Jag lovar - det hjälper mot det mesta.

Hoppas min berättelse kan vara till hjälp.

--------------------
          Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3

Citera
          Christa
          Inlägg 03-01-2010, 19:21
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 3 778
          Medlem nr: 6 894

CITAT (Bee @ 29-12-2009, 22:33) *
          Christa, det är inte så "far-fetched" som det kan låta.
          Jag hade besvär med högra käkbenet för några år sen. Det var riktigt jobbigt, kunde inte öppna munnen helt, inte äta ordentligt mm - jag kunde inte en skratta högt, det gjorde för ont att öppna munnen helt! Och då är det illa!
          Jag var hos tandläkaren och blev remitterad till bettfysiolog. Fick komma dit 8 månader senare! Under den tiden prövade jag en terapi, EFT, med 100% gott resultat! Låter som en saga men det är sant, det funkade! Fullt frisk gick jag ändå till bettfysiologen när tiden var inne och det var inte bortkastat. Jag berättade om att jag hade botat mig själv med hjälp av terapin och tandläkaren kände till EFT men hon berättade den viktiga orsaken till mina problem - jag ville ha kontroll! Och hon hade rätt. Jag fick mycket att tänka på och hon hade så rätt.
          Det har hänt att jag känt av något i käken sen dess men då tänker jag på det här med kontroll och försöker släppa taget.

Om du är intresserad av terapin EFT så får du skynda dig till Gary Craigs hemsida. Han skall pensionera sig och lägger ner sin sida snart. Man kan ladda ner en manual gratis där. Jag lovar - det hjälper mot det mesta.

Hoppas min berättelse kan vara till hjälp.

Jag menade inte att man inte kan få muskelspänningar av psykisk stress. Grejen är bara att jag haft otroliga spänningar i axlar och nacke på grund av stress men nu är jag mycket bättre. Det började 1995 och 1998 när jag var hos en akupunktör så sa hon att det var den stelaste nacke hon hade träffat på. På morgnarna när jag vaknade kändes det som om någon surrat fast en bräda över nacke och axlar och när jag åkte till jobbet så domnade hela käkarna ända fram till munnen.

I april 2006 lyckades jag få friår och flydde hals över huvud från en destruktiv arbetsplats. Jag har nu släppt alla skydsnät och är hemmafru (så omodern är jag).

Käkproblemet dök upp nu när jag är fri från all stress och bara på ena sidan. Sedan jag lade en extra kudde under armen som jag kör datormusen med så har problemet med käken nästan försvunnit.

Dock märkte jag att den hängde sig lättare när jag var rädd för att den skulle hänga sig. Att ni andra var helt inne på att det var muskelspänning och inte något fel i själva käkbenet gjorde att jag slapp den rundgången.

Tack till er alla smiley_small_hug.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 05:08

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon