Vad kul att fler än jag gillar muminmuggar! Och självklart används muggarna. Men om jag någon gång i framtiden har en riktigt värdefull mugg i min samling kan det hända att den används mer sällan.
Dessa har jag nu:

Det började med denna, köpte den till min man på finlandsbåten.

Sen kom pappas fru med denna till mig.

Denna fick jag i julklapp av min man, han tyckte att den passade mitt humör just nu... haha

Filifjonkan köpte jag i mellandagarna. Vi fick 4 trisslotter med vinst varje gång i julklapp, totalt 175:-. Då gick jag, med mannens goda minne och köpte en muminmugg.
Kommer nog att bli mycket lättare att välja vilken man ska köpa när man har de flesta av dem, det tog säkert en halvtimma för mig att bestämma mig för filifjonkan... hahaha
Skogstroll, du får önska muminmuggar i present! Eller köpa en i månaden, som jag tänker göra. Upptäckte dessutom att de är 10:- billigare här i Östhammar hos Rudolfssons än vad de kostar på Cervera i Uppsala.

Kom ju på nu att jag samlat på koboltblått glas jag med, men så hade min dåvarande katt ner hälften av installationen i köksfönstret, så jag tröttnade. Har med åren gett bort det mesta vad det jag hade.