Usch vad ledsen jag blir att höra sånt. Vet precis hur det känns.
Vi i min koloniförening börjat med nattvak, dels pga omfattande förstörelse av bland annat förvaringslådor, staket, och annat. Det värsta som hände var nog att vandler sågade ner ett ganska stort plommonträd för en odlare. Det var riktigt hemskt, en låda kan man ersätta men inte ett trettio år gammalt plommonträd...
Stölder av grönsaker och plantor är tyvärr nära nog vardag för oss. Som tur är så har vi en polis som medlem som har börjat skriva anmälningar på varje snodd grej...

En dam blev av med en blommande azalea. Det var första gången som hon fått den att blomma, nästa dag var bara ett stort hål kvar.
Några (en av dem är min mor) fick all sin potatis stulen. Annars är det mest morötter som ryker. Mamma kom på att nästa år så ska hon odla fodermorötter istället, de är i princip oätliga men ser likadana ut. Gissa om någon kommer att få en överraskning nästa år...
Annars är en bra i dé att odla rinblommor mellan morotsraderna så maskerar de blasten mycket bra, i alla fall om man sår ringblommorna tidigt så att de hinner bli ordentligt stora innan morötterna kommer.
Ge inte upp din odling bara! Låt inte vandaler och simpla tjuvar segra över odlingsintresset!!!!