Oj så många svar på min lätt korkade fråga - jag tackar! Tog mig idag till Teknikmagasinet i Nordstan, inte för att jag eg. trodde att de skulle ha batteri till min gamla skorv, utan för att de är så otroligt hjälpsamma - precis som ni. De trodde att jag skulle få fatt i batteriet på BatteryStore mittemot feskekörka (ja, jag bor i Göteborg), som Titti också tipsade om, jag hann inte dit i dag, men gör ett försök på måndag. Funkar inte det testar jag nätbutiken Klura tipsar om. Många tack!
Sen lärde jag mig om batteriutmattning på köpet, tack Nauti, jag sov på den lektionen.
Och något fast abonnemang blir det inte tal om - jag använder mobilen för lite för det, jag gör kanske av med max 800:- per år. Det gör att folk vet att det är andra nummer jag hellre nås på. Vilket är praktiskt, jag slipper en massa jobbsamtal opraktiska stunder på det viset, och slipper känslan av att alltid vara tillgänglig. Det hoppas jag ska kunna hålla i sig något år till, men utvecklingen går ju inte min väg när det gäller detta, inser jag. Men också jag förändras väl i takt med "tiden" får man hoppas, så man inte blir sur, menar jag.
Redigerat av EKLO: 09-01-2010, 18:00
|