Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Julens dadlar, kan kärnan gro?
          Ålgryte
          Inlägg 09-01-2010, 15:15
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 597
          Medlem nr: 16 230

Jag har sökt efter råd om jag kan plantera kärnorna från julens dadlar, men inte hittat något. Inte heller i Eva Rönnbloms bok nämns dadlar no.gif
          Går de inte att få grodd på dem? Är de för gamla när vi äter dem "färska" på julbordet? g.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Ålgryte
          Inlägg 09-01-2010, 16:10
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 597
          Medlem nr: 16 230

Tack flaxss!

Kollade länken du lämnat på ngn annan sida. Fantastiskt bra info! tummenupp.gif thanks.gif
          Hur har det gått med dina dadelpalmer? Länken till bilderna fungerar inte längre...

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 09-01-2010, 20:28
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

CITAT (Ålgryte @ 09-01-2010, 16:10) *
          Tack flaxss!

Kollade länken du lämnat på ngn annan sida. Fantastiskt bra info! tummenupp.gif thanks.gif
          Hur har det gått med dina dadelpalmer? Länken till bilderna fungerar inte längre...

jag har några nu i krukor som jag inte sköter så noga (har tröttnat lite på dom) under sommaren är dom i ett litet växthus och där får dom klara sig själva (ibland mycket fukt och ibland väldigt torrt och tempen går lätt över +45c +50c) och stå tills frosten kommer och därefter står dom i en källare +15c utan mörker och knapp nåt vatten, sedan efter frostrisken är över sätter jag ut dom igen. och mina andra planterade jag ut på friland och dom har därmed dött därefter den längsta klarade väl sig ca 3år. men dom jag har kvar lever och får några nya blad per sommar. hade jag velat hade jag nog kunnat sköta dom bättre.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2025, 23:26

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon