Inga, min mat består av samma saker som förut, det enda är att jag tagit bort potatis, ris och pasta från huvudmålen och lagt till grönsaker istället. Sen har jag ingen förtjockning i såser, alltså mjöl eller maizena och kör på endast grädde eller creme fraice. Alla lightprodukter är bannlysta i detta hus och den gröna mjölken är utbytt mot röd. Sen har jag ofta en klick majonnäs till om det passar till.
Mina smörgåsar är utbytta till gurkskivor med ost och korv eller skinkpålägg. All korv har minst 70% köttinnehåll.
Sen äter jag mycket mera ägg än förr.
Provade göra LCHF"bröd" oopsies, men det var inte nån höjdare tycker jag. Provade också kesoplättar, inte gott enligt mig de heller. Men det är lätt att googla fram oopsies och kesoplättar om man vill prova. Många tycker att det är jättegott.
Jag kan dricka kaffe igen!!! yeppee!! Har fortfarande inte fått någon förklaring till hur min magkatarr kan läka av LCHF-kost, bara fakta att så har skett.

Väntar fortfarande svar på vad som är sant och vad inte i Dahlqvists bok enligt Miro. En molekylärbiolog kanske kan förklarar hur min svåra magkatarr läkte på en vecka då jag uteslöt kolhydrater i stor mängd?
Redigerat av Anma: 10-01-2010, 15:25