Hej vänner! Jag måste bara inflika... Jag sade till en bekant i England i somras om mitt trädgårdsintresse, att jag inte var någon "Rose-person". Men så råkade jag låna några böcker på biblioteket, och började läsa om rosor. Ohh, så mycket det fanns! När mitt viltstängsel började ta form ville jag ha rosor bara för att retas med rådjuren, de har hittills ätit ALLT här. Jag hade några rosor som fanns när jag flyttade in, men de åts bara upp. När det var utförsäljning på handelsträdgården såg jag en ros som hette Balder, som min hund. Den köpte jag. Och sen hittade jag en Anna, som jag, den köpte jag med. Nu när jag vet lite mer så förstår jag att det är knäppt att köpa rosor för deras namn, men så blev det. Jag köper vin med fin etiektt också, haha. Ingen av er har i alla fall räknat upp någon av dessa rosor som ett dåligt köp, så jag hoppas jag inte ångrar mig. Fast när nån nämde att de kan frysa ihjäl nu i vinter för kylans skull blev jag lite rädd. Jag har kupat med jord och täct över med eklöv, hoppas det räcker. I vår blir min första "Ros-vår" och det är spännande! Jag har en lång lista med rosor som jag vill plantera. Den här avdelningen här på Forumet har jag aldrig varit och läst i, det ska jag börja med nu!
--------------------
Anna-Karin Lundberg Min trädgård är mitt rike!
|