CITAT (Christa @ 11-01-2010, 14:15)

En sak som jag funderat över är vad som händer om någon som äter LCHF hamnar på sjukhus eller i något annat sammanhang blir tvungen att äta vanlig mat.
Man kan ju bli sjuk och få dropp på sjukhuset. Det skulle antagligen vara livsfarligt för en person som ställt om till LCHF.
Krångligt är det väl också om man är på kurs, tjänsteresa eller kalas.
Hur ser ni som lever på LCHF på dessa saker?
Händer inte så värst mycket om man äter kolhydrater helt plötsligt, åtminstone inte för mig, det enda är att suget återkommer med blixtens hastighet och vågen petar uppåt på en gång.
Vad som sker inuti kroppen vet jag så klart inte.
Kurs, tjänsteresa och brukar gå att ordna. Jag äter till exempel på restaurang, ber då grillade grönsaker eller sallad till istället för potatis/ris/pasta och ber också om extra sås.
Ska man på kalas kan man kolla med värden vad som ska bjudas på och ge förslag på enklare modifiering för en själv. Det är inte svårare än att fixa annan mat till en vegetarian, snarare tvärtom. Om det inte går att ordna så kan man ju tacka nej.
Jag har ju tidigare levt på liknande kost i drygt ett år så jag vet ju att det inte är problem för mig i varje fall.