Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> super -thrive, förebyggande?
          sophie
          Inlägg 01-07-2004, 17:22
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 120
          Medlem nr: 518

Hej
          Någon som har testat super thrive som förebyggande mot ohyra?Fick ett tips från tyskland om just super-thrive men jag har aldrig använt det ,de hade ofta till kaktusarna sa hon,Är det någon som vet om detta är bra och finns det att få tag på i Sverige?Får man importera annat bekämpningsmedel från ett annat Eu land någon som vet utan intyg?mvh as

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          maimiti
          Inlägg 01-07-2004, 19:05
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 431
          Medlem nr: 389

Superthrive finns att köpa i USA. Vad jag vet går medlet att importera till Sverige utan större problem eftersom ST, som består av vitaminer, mineraler och hormoner, inte klassas som vare sig bekämpningsmedel eller gödning.

Jag ställer mig dock tveksam till att ST skulle fungera som förebyggande mot ohyra och jag har faktiskt aldrig tidigare hört att det skulle kunna användas i det syftet. Jag har själv testat det eftersom det påstods förbättra tillväxten, men jag märkte aldrig av någon positiv effekt.

Många amerikaner jag haft kontakt med anser det vara ett suveränt medel som får växterna att skjuta fart som bara den, men jag undrar om det inte är lite önsketänkande och inbillning... eller så stämmer det fast inte hos mig.

--------------------

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 16-08-2025, 03:39

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon