"Magdis" Han fick igår kväll men har inget av detta (blodförtunnande och syrgas) idag enligt honom själv pratade precis med honom. Blev lite förundrad över detta för jag läste om det på nätet att det var viktigt att få denna hjälpen, men det kanske ska ges på kvällen själva blodförtunnignen. Han andas tungt fortfarande men har svårt att acceptera det själv fast jag förklarat att det tar ett tag. Syresättningen är bra 97 %.
"Bengalow" Jo Nemo undrar var husse är ligger vid dörren och väntar men i morgon är det bättre när han förstår lite bättre att han inte är/kommer hem.
"KRT" Jo visst är det bra att veta orsaken och det var visst ganska vanligt efter prostataoperation att det blir proppar i lungorna men de visste inte varför. Oron finns ju eftersom det har varit mycket runt omkring, är rädd att han inte orkar utan tappar modet helt. Men det är bara att hoppas på det bästa.
"Alla ni andra" Tack för er omtanke och de tröstande orden. Ska försöka hålla er uppdaterade lite när jag orkar och har tid. För just nu är det hunden som gäller för att han är ledsen att husse inte är hemma, sedan försöker jag städa ut julen för att skingra tankarna och förståss åka in till min kära sambo. Men den sysslan kan jag dela med svägerska och dotter så då behöver jag inte vara där varje dag och orkar inte det heller eftersom jag själv inte är så pigg. Tack än en gång.
--------------------
skriver Inga från Närke i zon 3-4
|