Hejsan !
Nu är våren här inne i allafall. ute är det kallt än och vinter, men inne blir det vår tidigt, redan i jan-feb märker en del växter av ljuset. i mitt ''mini konsvervatorium'' har det också varit vinter, som kallast -1,6c under en natt och kallast under dagen ca +5c. varför det har varit så svalt är glipan i fönstret (som inte gick stänga helt innan för att där va is). nu har det blivit mildare ute och likaså i fönstret har nu tempen under natten gått upp till +15c och en +20c underdagen, så det sätter fart på växterna inne.
citrusarna blommade redan tidigt i vintras, en del blommar än och en del har frukt. afghanfikonet har lövat ut hela vintern och har nu fått en fin vårtillväxt, den blev dock frostskadad på en del blad när det var kallt men har nu återhämtat sig. och många av de lövfällande växterna som står där börjar att få blad som kaprifol, albizia m.m. , vinterjasminen skjuter skott och jag hoppas på blommor snart och kamelian skjuter skott men verkar inte vilja blomma i år. och lökarna jag planterade i höstas som jag nu tog in innan den rejäla kylan börjar spira ordenligt nu och någon krokus har även fått knoppar. lökarna och vårblommar ger en härlig vår känsla i hela fönstret.
Bilder
http://www.pixbox.se/alb_show_id1155482_page0.htmlhar ni skaffat er lite vår inne ?