CITAT (Anma @ 15-01-2010, 18:45)

Nauti, vet du inte att en växt lider när man skadar den? Läs de undersökningarna och kom sen och tala om för oss vad vi ska äta. Tänk på alla stackars växter som du äter. Fy vilket plågeri.
Sluta löjla dig

Växter är inte mobila, de skulle helt enkelt inte gynnats av att känna smärta under evolutionens gång. De har inte ens ett centralt nervsystem.
Utöver det så dör som sagt många fler växter genom att man äter animalier. Vad tror du att djuren lever på, luft och vatten? Det går åt tio gånger så mycket föda till djuren som det skulle gå åt att föda folket. 26% av jordens isfria yta är dedikerad till djuruppfödning. Det är enorma mängder som går åt till att föda upp djuren, det är ett väldigt ineffektivt och slösaktigt steg. Att odlingen är ineffektiv och ett mindre reglemente när det gäller djurfoder är ju knappast bra för miljön det heller.
Om växter kan lida, då gör det mig ännu mer motiverad till att inte äta kött. Då skulle jag bidra till mycket mer lidande än jag trott innan att jag skulle göra om jag åt kött.