|
[Ylle[/QUOTE] Det blir för trångt i den svängda korgen med både näckros och kaveldun. Näckrosen behöver en mins dubbelt så stor korg för sig själv. Försök med att planter om näckrosen i en större korg i näckroslera, så kommer nog både näckrosen och kaveldunet att blomma, kanske redan i år. james Brydon är annars en mycket tacksam näckros om den får lite plats för rötterna. Den blommar då gärna med flera små svagt doftande blommor på samma gång. Min James Brydon har jag faktiskt satt på 110cm djup och jag har ändå två knoppar uppe just nu, men den står som dagt i en stor korg.
MariaS[/QUOTE] Aha! Ursäkta att jag inte svarar förrän nu, har ej kommit fram till datorn tidigare. Ska plantera om dem genast! Frågan är bara hur så stora korgar ska få plats i den lilla dammen. Kanske det är bäst att bara sätta dem i lera på botten, som några gör. Fast hur får man då upp dem för övervintring? Frågorna hopar sig. Slängde i lite hönsgödsel, eftersom jag inte hittade vattenväxtgödningsmedel på plantagen. Tack igen för svar!
|