Uppdatering efter besök igår.
Waran 3,5 tabletter + spruta i går kväll. Piggare och inte så tungt att andas men hade haft en tendens till smärta under natten i bröstet. Han hade meddelat en sköterska efter att jag sa till honom men ingen åtgärd. Det gick ingen rond igår och vet inte om det går idag för vi pratades vid ca 10,15 och då hade den inte varit, får se under eftermiddagen när jag ringer.
Han vill hem men jag sa att det tar sin tid att ställa in Waranen och det får han tåla och att det är viktigt att han säger till om han har ont någon stans eller tungandat. Tyvärr är han lite dålig på att beklaga sig eller vad jag ska kalla det envis till tusen och har inte lärt sig efter alla olika sjukdommar att man ska åka till sjukhuset om man känner olika symtomer m.m. men det går nog över är hans motto tyvärr.
Tack för alla trästande ord. Nemo har lugnat sig lite som tur är och det är ju bra men vid olika tillfällen kommer han på att husse saknas och då får jag hitta på något för att göra tiden lite roligare. I dag har vi jagat hare och rådjur på vår promenad, bara en liten bit men det var kul tyckte Nemo. Som tur är så är det för mycket snö så han hinner inte med.
--------------------
skriver Inga från Närke i zon 3-4
|