Det är riktigt att frön kommer från Åke Truedssons. Kan bara konstatera vad gäller leverans därifrån att det har fungerat 100%. Så blir man väl litet enkelriktad, samma som när man går till konsum och köper blodpudding. Skämt åsido så diversifierar jag mig nog till nästa år med litet nya sorter. Har ju varit inne på Mickes sidor, så det kan jag ju bara rekommendera läsarna. Har tydligen samma typ av hinkar(20 lit.) som du har, och är försiktig med bevattningen, det gäller dock att se upp när solen börjar gassa, gäller speciellt de små mini busktomaterna jag har i 10 liters krukor, de har en tendens att torka ut på en eftermiddag. Råkade ut för att knipsa toppen på en av mina svarta Cherny Mavr så jag fick dra upp en ny stam som kommer fint nu. Kan konstatera att de två stänglarna med blommor har utvecklat sig över förväntan och ser ut att ge rekordskörd,men å andra sidan så lär jag nog få vänta på resten av skörden på den plantan.
--------------------
"Det gäller att ha mod att vara den man är. Och att inte tappa modet för att man är den man är."
|