CITAT (Bilbo i Trollbäcken @ 17-01-2010, 18:49)

intressant inlägg, du vill verkligen inte vara ett offer utan kämpar på. Lycka till till dig och hoppas du kommer att må bättre och komma igen , stark!
Visst har jag kämpat men till vilket pris?
Frågan är också om det blir mindre kostnader för samhället. För mig slutade med att jag rasade ihop helt men då hade de ändrat reglerna för sjukskrivning och kommunhälsan var nerlagd. Jag lyckades få friår men fick ingen hjälp av stressklinik eller sjukvård så när året hade gått så var jag fortfarande i väldigt dåligt skick.
Nu har jag kämpat i 3 år för att bli frisk och har inte jobbat sedan april 2006. Jag har ramlat ur alla trygghetssystem och min sambo försörjer mig.
För att få hjälp måste man vara sjukskriven. Många får i och för sig inte ens hjälp då. Om man skall minska kostnaderna för samhället så måste man fånga upp människor på ett tidigt stadium och arbeta mer med arbetsmiljöfrågor och friskfaktorer.
Jag fick förstadium till diabetes och det har jag fortfarande trots idogt tränande. Det är bättre och på väg åt rätt håll men jag hade aldrig klarat det om jag fortsatt att jobba.