CITAT (Jan Lindgren @ 19-01-2010, 17:27)

Hej!
Jag har blivit pensionär så jag slipper bry mig men innan dess var jag sjukskriven ett tag. Det var när den rödgröna röran misskötte landet. Den enda hjälp som gick att få var sk avstämningsmöten. Där satt min läkare, folk från försäkringskassan, några av mina chefer och så jag. Alla utom jag var högt avlönade så mötena blev dyra. Efter en timme kom vi varje gång fram till att ingen ville göra något för att hjälpa mig, men de formella kraven var uppfyllda. Jag hoppas att de nya rehabplanerna fungerar bättre. De är ju så att det är arbetsgivaren som ansvarar för arbetsmiljön. Lagen är ganska vettig men ingen följer den. Jag diskuterade arbetsmiljöproblemen med fack och myndigheter och fick till svar att jag i princip hade rätt men att det inte fanns några lagliga möjligheter att tvinga arbetsgivaren att göra något.
MVH
Jan Lindgren
Jan, dagens rehabplan går ut på att man blir friskskriven och arbetslös om man inte klarar sitt vanliga jobb. Finns inga mellanting. Tyvärr fungerar det ännu sämre nu alltså. Och har du då inte varit med i facket blir du dessutom utan pengar.