CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 19-01-2010, 10:27)

Jag tror många glömmer väldigt fort......
Det var förra regering som sade att sjuksrivningen skall halveras, har ni glömd det?
Man fick inte heller går sjukskrivan hur länge som helst utan dom sjukpensionerade folk istället mot deras vilja. För då hamnade man i en annan statistik.
Rehabilitering fanns inte heller, bara på papper. Jag vet det, för jag hade behövd hjälp.
Enda hjälpen jag fick, var rådet (av en arbetsterapeut) att skaffa mig 2 träklossar som jag kunde sätta under bakre benen på skrivbordet så att det lutar lite.
Sossarna säkte pensioner på 90 talet, skulle bara vara under en kort övergångstid. Är inte återställd än idag. Nu är pensionen sänkt igen, det efter det pensionsystemet som förra regeringen införde.
Förra regeringen försämrade vården steg för steg. Och privata vårdföretag skulle ju inte finnas. Men vad gör dom själva??????
Man kan inte skylla den nuvarande regeringen för allt. Mycket av det dom gör, är en fortsättning av det gamla
Elisabeth
Men det är faktiskt så att det är denna regering som beslutat om den sk rehabiliteringskedjan utan att först undersöka vad som blir följden. Oavsett vem som från början kommit med förslagen så har beslutet tagits av alliansen. De är ansvariga för vad som sker just nu idag i Sverige, Oavsett vilka fel förra regeringen gjorde.
Att förra regeringens sjukpolitik var bristfällig och på många sätt fel skriver jag under på men det som sker nu är sju resor värre. Det finns en miljon bättre och humanare sätt att lösa problemen som den gamla regeringen lämnat över än detta sätt som regeringen valt. Det ansvaret är deras, ingen annans.
Att dölja en fläck med ett hål har aldrig fungerat särskilt väl och än värre blir det när det är människor det handlar om och inga fläckar.
Jag är helt övertygad om att kritiken skulle varit minst lika massiv om det varit annan regering idag som tagit lika idiotiska beslut.