Skum rubrik va?
Men saken är den att jag för några veckor sen såg en stilig råbock mumsa i sig vad fågelborden hade att erbjuda. Inte var han blyg heller utan vi kunde vara några meter ifrån medan han smörjde kråset. Var jättekul att se och kändes lite speciellt.
Men nu trots jag flyttat fågelborden lite mera svåråtkomligt är det rena motorvägen på tomten med rådjur som vill ha fågelkäk. Dessutom har dom hittat en teknik så dom "buffar" på fågelborden så att alla fröer ramlar ner på backen som dom sedan dammsuger från fröer. Blir dels synd om småfåglarna som blir utan mat samt hiskeligt dyrt utfodra rådjur på det här sättet.
Har idag köpt äpplen för att se om rådjuren föredrar det istället. Lär väl sluta med att man köper ensilage för världens alla pengar då jag värnar om alla djur. Kanske investera i en bössa och göra rådjursadel istället? he-he
Och börjar man mata rådjuren så lär man väl knappast ha en enda tulpan eller andra växter på tomten i vår. Men någon mer som varit med om detta? Lite kul är det ju också iofs.
Redigerat av PeterDeleter: 15-01-2010, 15:04
|