Vad jag förståt så har Belgien Blue väldigt svårt att röra på sig eftersom inte skeletet orkar hålla upp köttvikten så det är väl en förklaring till att de inte syns ute,sen har de väldigt svåra kalvningar så de blir förlösta med kejsarsnitt,inte vill jag medverka till att det ska gå åt det hållet då inte våra djur kan föda själva då är det ju åt helsike fel.Jag vill som konsument bestäma själv vad jag vill ha för kött ,man blir så in i

arg !här försöker man handla svenskt hemauppfött kött för att gynna våra svenska bönder man läser ettiketter noga så man inte handlar kött från andra länder där man vet att inte djurhållningen är bra osv och så blir man pålurad Belgien Blue utan att veta det,är inte det falsk marknadsföring så säg,ja jag blir så upprörd så det är inte sant

vi har väl en gång bestämt att vi inte ska ha det köttet här !lurendrejerier svindleri och profit säger jag.Men jag ska fråga i min affär om de säljer Belgien för jag vill veta att jag inte blir förd bakom ljuse .Tycker alla här ska fråga i sin affär om de där kan garantera att de inte säljer Belgien Blue i diskarna.Snart får vi väl djur som ser ut som korvar utan ben och som vi får hålla vid liv med maskiner tills de ska till slakt.