Det är underbart att ha t.ex. hund men ibland så kan man ha otur och då kostar det pengar. Vi köpte Nemo 2007 och när han var 7 mån. blev han skadad av en större hund (vi tror det hände vid lek men har inte krävt någon ersättning av den ägaren för de har inte så bra ekonomisk heller) och han fick operera bort höger höftkula eller ledkula. Därefter har det ju varit rehabilitering och jag håller fortfarande på för att han ska ha bra muskler på det högra benet. Tyvärr så hade vi en dålig försäkring Folksam som inte betalade rehab men har det varit idag så gör de det. Vi har då själva sammanlagt lagt ut sedan oktober 2007 och fram till idag ca 30000:-.
Sedan tillkommer mat och leksaker. Så inte är det billigt men det är värt varenda krona, för hade vi inte haft Nemo så har nog inte jag varit så bra med min kol och husse inte mått så pass bra som han ändå gör efter allt som hänt honom från okt. 2008 och fram till nu. Alltid är det någon som pockar på lek och viftar på svansen m.m. för oss båda.
Lycka till med din hund Gunilla T Nemo hälsar också.
--------------------
skriver Inga från Närke i zon 3-4
|