Ingen som inte särskilt bett om det eller blivit avstängd raderas från medlemslistan. Och nej antalet registrerade medlemar stämmer inte med det verkliga antalet medlemar eftersom "spamnamn" står kvar. En hel del medlemar har också mer än ett namn (nick) trots att det inte är tillåtet och det ställer ibland till en del tjafs. En del kanske t.o.m. är avlidna, vem vet sånt.
Jag vet inte vad du menar med aktiv. Det är säkert bara ett hundratal personer som mer eller mindre dagligen skriver på forumet. Sen gör en del "time-out" under en period men återkommer. Jag vet många som tidigare varit mycket aktiva men som numera endast hälsar på sporadiskt. Ska dom då raderas för att dom haft annat för sig ett halvår eller mer?
Många som reggar sig som medlemar är bara inne och läser och kollar på bilder men skriver aldrig något. Jag ser inget fel med det. Varför ska man raderas för att man inte är aktiv och skriver något.
Nej varför störa sig på detta. Varför har du problem med att folk inte raderas om de varit inaktiva en viss tid? Personligen bryr jag mig inte ett skvatt och sitter inte och kollar när andra medlemar var inloggade senast om det inte är någon speciell jag saknar och inte sett på länge.
Vill man inte själv vara kvar kan man som sagt be Admin om att bli raderad men det vore nog ett omöjligt jobb för Admin att skicka mail till alla gamla inaktiva medlemar och fråga om de vill vara kvar eller inte. Ingen normal medlem ska behöva bli raderad utan att först bli tillfrågad.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|