CITAT (Aqvakul @ 23-01-2010, 23:16)

Nej, prylar skänker inte lycka - det gör däremot relationer och en god insats här i livet. Samtidigt finns det människor vars intresse är kopplat till förvärv av prylar, och det är väl inget större fel med det så länge man inte missar det andra...
Självklart är relationer det viktigaste i livet,men för mig och min man är konst och design ett stort gemensamt intresse. Det har hänt att vi sparat flera år för att kunna köpa något originalobjekt eller tavla som vi velat ha.Vi har t.ex många gånger avstått helt om vi inte kunnat köpa det vi verkligen velat ha . Nu,med vuxna självförsörjande barn kan vi naturligtvis kosta på oss lite mer. Kan väl inte kalla det lycka men det är en njutning att dricka ur vackra glas, äta på vackert porslin eller för den delen att slänga ner jobbprylarna i en vacker, lyxig väska.
Det är väl ett personligt val, men ingen kan få mig att tro att man på något sätt är en bättre människa eller att man lever ett rikare liv bara för att man väljer fiberpäls och gummistövlar. För mig är vackra prylar av hög kvalité viktigt, det får mig helt enkelt att må bra.
Och sen anser jag att kvalitetsprylar som håller länge är ett betydligt bättre alternativ för miljön än den mängd skräpprylar som ständigt går sönder är
Gita