Ja, alla är nog lite vintertrötta! Har nyss varit ute och pulsat i snön. Ingen rolig syn! Rådjuren knäcker rosgrenar och hararna verkar kaläta barken på många grenar!
Särskilt L'eveque såg utsatt ut!!
Jag borde hålla mig ifrån beställningar då fortfarande runt 30 rosor finns i planteringskön, men jag kunde inte låta bli att beställa lite från Cedergrens nu i januari. Lite rosor som funnits på önskelistan men aldrig blivit av att köpa. Bl.a lite klätterrosor, som jag inte har så många. Det blev Veilchenblau, Russeliana,Gloire de Dijon(ska prova en gång till) Splendens.
Centifolian Unique Alba, som har funnits på listan från allra första början. Parvifolia, som nog är Svennis-rosen du menar Ezereht?!
Souvenir de la Malmasion, som jag denna gång ska ha omaket med att ha i kruka. Förra gången dog den bara efter ett par år. Greta Persson är dax att prova! Plus några till jag försöker glömma! Det blev lite många. Hoppas de har några rosor kvar trots vårbeställning!?
Sedan finns vi beställningen hos Oulujoen Taimisto. Hur kunde jag glömma?!
Ezereht, Robban rotskott står i pallkrage under snödrivorna. Hoppas att det går bra. Även några L'Eveque,som finns där hoppas jag mår bra!
Susehn, nog ligger väl Löta handelsträdgård i Ärla(Eskilstuna) ganska bra till vid resa Stockholm - Oslo??
Du vet där rosorna står och trängs på stora fält stora som fotbollsplaner!
http://www.lota.seÄlvsjömässan brukar jag vara på varje år. Förra året var första gången som rådgivare i Sv. Rosensällskapets monter. Jättekul!! Annars har jag några år varit med och byggt montern. Har anmält mig i år men inte hört något så jag får se hur det blir med det. Sedan brukar jag och syster bl.a, ha en egen heldag med matsäck och foträta skor!
Vad är väl en resa till David Austin??!! Jo, helt underbar!! Lyckliga dig Kajsa!!