CITAT (Christa @ 24-01-2010, 17:12)

Att gå till läkare brukar bara orska frustration. Vad skulle de förresten göra åt det? Om jag får en remiss till röntgen och därmed tar deras resurser i anspråk så är det troliga att de inte ser något på röntgen och då har jag tagit tid från någon annan som behövde den bättre samtidigt som jag har slösat tid på något som inte gav något.
Om de ser något på röntgen så kommer antagligen inte det heller att föranleda något som tar bort orsaken till problemet.
Det finns massor med människor som röntgar knäna men till vad nytta? Det tär bara på vårdresurserna.
Jag har sökt läkare så många gånger för olika saker utan att få ut något alls av det så jag är ju också en aning luttrad på den punkten...
Det är naturligtvis din ensak, har du inte värre problem än att du inte anser dig vara så sjuk att du bör söka läkare ska du naturligtvis inte göra det heller. Vad en evt röntgen skulle visa har du däremot inte en aning om (om du inte har utvecklat röntenblick), och att det inte skulle gå att se något har du lika lite aning om. Inte heller vet du ett smack om en evt diagnos skulle föranleda några aktioner - däremot
ANTAR du en väldans massa saker. Men om du anser att det är i ditt bästa intresse att söka hjälp på internetforum är det helt och hållet ditt eget val. Jag hoppas du hittar några svar på dina frågor.
Dock, vidhåller jag fortfarande att 5,5 års studier i ämnet medicin GER kunskap, kunskap som varken du eller någon annan på detta forum har (som inte är läkare), faktum är att jag VET att utbildningen ger kunskap, och att totalt förkasta en hel yrkesgrupp som du gör är ganska kategoriskt. Hoppas bara att du aldrig råkar ut för en olycka eller drabbas av någon svår sjukdom som kräver ständiga läkarkontakter, för hur skulle det då gå????
CITAT (guby @ 24-01-2010, 19:09)

Jag vill informera KRISTINA om att det var en LÄKARE som gav mig den "dedecinen", så nu vet du det!
?????????????????????????????????????????????????????????????
Vad, begriper öht inte vad du menar och syftar på. en förklaring kanske hade varit på sin plats?
Redigerat av KRT: 25-01-2010, 16:03