CITAT (Christa @ 25-01-2010, 14:45)

Är det bara ledbrosket som är nedbrutet hos dig eller har själva benet också tagit skada? Om det bara är ledbrosket så kanske det inte är för sent att vända trenden.
Vilka symptom har du?
Vad gjorde läkaren när du besökte vårdcentralen?
Jag nämnde väl något tidigare om köksbordshomeopater?

Symptomen är ömmande knä efter mycket användning, cykling 5 minuter exempelvis. Lite brosk finns kvar, jag har dock inga siffror eller procenttal. På läkarspråk:
Ingen patologisk skelettförändring. Ingen artros i femorotibiala lederna. På patellas ledytekanter finns degenerativa pålagringar kaudalt och lateralt runt leden även. Höggradig ledbroskreduktion i laterala ledfacetten i femeropatellära leden.
Har en halvtam fd husläkare som jag går till. Har den största respekt för honom, tyvärr har han passerat 65 och börjar trappa ner. Det var han som skickade mig till röntgen. Inte riktigt hans bord, han är invärtes medicinare. Han pratade med en kollega efteråt och svaret har jag redovisat. Inte mycket att göra utan det blir en ny led så småningom. Han nämnde sjukgymnast men jag tvekar. Förra omgången när jag var och undersökte knät hos en annan läkare skickade han mig till en sjukgymnast. Det hjälpte inte utan jag fick ont i vänsterknät också.
Redigerat av Gossen Ruda: 25-01-2010, 15:32