CITAT (Gossen Ruda @ 26-01-2010, 07:55)

Jag använder oftast en Tissot guldklocka. Tror den kostade runt 5000, men den är inte köpt. På boetten står det: Telia AB, 25 år och mitt namn

Fick den för 13 år sen och den har gått som en klocka. Har visserligen fått byta batteri några gånger men sånt ingår.
Har också en gåvoklocka, fast på min står det ASEA 100 år 1983 och den är av märket Certina, har nu gått perfekt i 27 år , (har bytt batterier några gånger förstås), dessutom är den jättesnygg.
Betr. frågan hur dyra prylar man kan ha utan att det sticker i ögonen på andra kan jag säga att det struntar jag fullkomligt i, vill jag ha något och har råd då köper jag det. Mina egna ihoparbetade pengar spenderar jag precis som jag vill!
Gita
Kan väl tillägga att jag tycker att man skall unna sig medan man har sig! Tagelskjorta, säck och aska är inget för mig och jag blir ganska störd på dem som tycker att de är bättre människor på något sätt om de unnar sig så lite som möjligt. Tycker inte den ena livsstilen är sämre än den andra, ett personligt val bara.
Redigerat av Gita: 26-01-2010, 09:00