CITAT (Anma @ 26-01-2010, 09:15)

I det här landet tycker jag att förfäran över saker och ting ofta förväxlas med avundsjuka. Som när en av mina bekanta köpte en massa statusprylar till sitt kök, espressobryggare, värstingspis, med mera med mera och la över 200.000.- på sin köksrenovering, då var jag avundsjuk när jag tyckte att det är slöseri med pengar enligt dem. Medan jag tyckte att det bara var slöseri i största allmänhet, i synnerhet när de knappt använder sitt kök. De pengarna kunde de använt till sådant de verkligen nyttjar istället, som en värsting stereoanläggning och hembiosystem. Det hade jag tyckt var ett bättre köp hos dem.
Din inställning där förstår jag inte alls, dina vänner prioriterade naturligtvis ett fint kök före en stereoanläggning och kan väl själva avgöra vad som är ett bra köp för dem. Hur kan du ha synpunkter på hur andra använder sina pengar?
Gita
CITAT (Gossen Ruda @ 26-01-2010, 09:54)

Jag fick min klocka efter lång och trogen tjänst i 25 år, hur länge hade du jobbat Gita?

Några använder klockan i mobilen, skulle aldrig funka för mig. För det mesta ligger mobilen avstängd i en ficka på jackan även när jag hängt upp den nånstans, eller så ligger den påslagen i fickan. Eller så ligger mobilen på ett bord nånstans. Det är nästan lite med mobilen som med en fin klocka, man vill verka oumbärlig och måste kunna bli nådd när som helst. Fast mest är det oviktiga samtal. Är det inte rätt?
Jag hade bara jobbat cirka ett år på ASEA, men alla anställda fick en minnesgåva när företaget fyllde hundra år. Det var ett par tre prylar i samma prisklass man fick välja mellan, kan inte komma ihåg vad det var mer än klockan.
Gita