CITAT (Anma @ 26-01-2010, 09:15)

I det här landet tycker jag att förfäran över saker och ting ofta förväxlas med avundsjuka. Som när en av mina bekanta köpte en massa statusprylar till sitt kök, espressobryggare, värstingspis, med mera med mera och la över 200.000.- på sin köksrenovering, då var jag avundsjuk när jag tyckte att det är slöseri med pengar enligt dem. Medan jag tyckte att det bara var slöseri i största allmänhet, i synnerhet när de knappt använder sitt kök. De pengarna kunde de använt till sådant de verkligen nyttjar istället, som en värsting stereoanläggning och hembiosystem. Det hade jag tyckt var ett bättre köp hos dem.
Fast att spendera så mycket pengar på ett nytt kök är ju även en investering i sitt boende som kanske höjer värdet vilket då jag tycker är sundare än att lägga pengar på förbrukningsartiklar. Kan inte se det som slöseri med pengar om man nu har råd. Själv skulle jag aldrig ens komma på tanken att ifrågasätta och ha synpunkter på en väns prioriteringar av vad vederbörande lägger sina pengar på.