Håller med KRT i mycket ,de flesta läkare är bra men en och annan nonchalant läkare har man träffat på men då har jag ringt till mottagningen och påpekat det och de gångerna var sjuksköterskorna helt medvetna om att det fanns problem och jag har fått en annan läkare.råkade ut för en sådan för några år sedan efter att jag åkt in och ut på akuten för blödningar i tarmen magsmärtor diarrer och allmänt utmattad,han avfärdade mig med att jag skulle va bättre i behov av en Psyckolog

Jag åkte hem och mådde fruktansvärt dåligt magen och allt det där.Jag ringde mottagningen på kirurgen och berättade vad han sakt och de förklarade att just den läkaren var ett problem jag fick en ny ,självaste överläkaren,han satte igång en utredning vilket gynnade ut i att jag skulle Gastroskoperas,när jag kom dit fastande kommer sköterskan in och säger att den läkaren som skulle göra gastron hade blivit påkörd på sin cyckel så jag skulle få en annan,jissa vem det var ?jo den nonchalante !när han hade tittat i min mage blev han som smör jag hade nämligen flera magsår ärrbildningar plus ett magmunsbrock,han försökte på sitt sätt be om ursäkt.Jag blev i alla fall utred till sist och det visade sig vara flera faktorer som spelade in.Vet man med sig att något är fel får man inte ge sig utan vara påstridig även om det tar imot och man tycker det känns jobbigt.Läkare sitter inte på pidestal de är också människor.
Håller med KRT att många som kommer till akuten lika väl kunde vänt sig till Jouren eller vårdcentralen!