Tack för svaren
Synd att jag inte har en häst som kan producera gödsel, bara kaniner att tillgå!
Jag har försökt att inte ta i för mycket, men det är svårt

Har bara tre kragar sedan förra året, odlade jordgubbar i en som blev rena rama fiaskot! De stod skuggigt och det blev bara, bara blad o de få gubbarna blev tagna av skator!
I år blir det en bättre placering av jordgubbepallkragen i ordentligt sol läge, den få en dubbelkrage med tomater och krasse till sällskap. (ska ha fönster på och använda som drivbänk till allt annat innan tomaterna behöver planteras ut)
I en annan del av trädgården blir det en krage som jag ska försöka pressa in två squash plantor i. Jag älskar squash och man får så stor skörd har jag hört!
En krage för sockerärt (gott direkt, lättodlad, dyrt att köpa från affär, stor skörd sommaren lång) och röd mangold (gott i soppa, lättodlad, vacker, stor skörd)
och så en till för dansk körvel (lättodlad, god skörd, nyfiken att använda den i matlagning och så tycker jag den är fin)och nåt mer som jag inte bestämt (står mellan morötter, palsternacka, blåklint o ringblommor
Sen blir det kanske hemma snickrad "långlåda" med dill och gräslök i...kanske nån blomma också
Åh, jag vill börja NU