Ha ha, gulmåra, nej, det har de inte... Möjligen Mme Alfred Carrière och Albertine, de har fått lite höjd. Allt annat är så nytt, det känns som om det var otroligt länge sedan jag planterade längs hela staketet, men det var hösten -08, så de har bara fått en växtsäsong egentligen.
Ja, Ezereths idé är bra och beprövad, men jag är nog för otålig. Den innebär flera år till med rabatter i träda, glesa rabatter, osv. Allt tar ju tid, och jag vill skaffa en hammock att ställa upp i det där hörnet. Åh, vilka drömmar. Nu längtar jag verkligen till våren!
Ett problem är att min man har så mycket att göra. Vi höll på att bygga ett uterum i höstas, men vintern slog till och det blev svinkallt mycket tidigare än det brukar, så vi hann inte med det vi hade tänkt. Så där är ett halvfärdigt projekt. Sedan är det muren som ska tvättas och målas innan alltför mycket planteras framför den. Det kanske jag kan klara i och för sig, även om jag nog börjar bli otymplig till våren. Sedan ska det läggas någon form av plattor där hammocken ska stå samt längs gångarna, och det fixar jag inte. Så vi får se vad som hinns med.
Jag hittade en bild på en blommande liten iris, den var från den 17 mars. Bara två månader till... Fast det känns oändligt när man tittar ut på snön.
--------------------
Skåne, zon 1
|