Bengalow: jag tycker i stället för att vara otrevlig mot folk som inte tycker som du, ska du visa respekt för andras åsikter. Jag har ingenting emot att du tycker tryckimpregnerat är ok i odling, men du måste respektera om andra inte gör det.
Lite användbar info:
Bra att veta om impregnerat trä (från Beijerbygg)Själv har jag valt att inte använda koppar-impregnering i mitt odlingsland och kompost, och har rätt att göra så utan att bli påhoppad av någon som närmast verkar vara säljare av tryckimpregnerat virke, eller varför den där respektlösa ton?
Jag tycker att i och med att jag lever i en industrialiserad värld med sina för- och nackdelar, vill jag själv försöka undvika för mycket tillsatser i maten, för mycket kemiska produkter för kroppen, och annat som jag själv har möjlighet att undvika. Och detta är mitt val, det finns andra som har valt andra sätt. Men i ett sådant forum (som i all diskussion) är det viktigt att de olika valen får nämnas, och inte tystas. Ingen ska någonsin blint följa andras råd, utan tänka själv! Vi är vuxna och kan ta ansvar för våra handlingar.