Vad som är riktigt störandes.......... det är skygglappen Vänstersidan sitter med.....Jag ser i min lilla bygd...kan räkna upp 7st.....sju!!!! som aldrig vill ha arbete....på dom 23 åren jag har bodt här så har jag vid 5 tllfällen sökt arbetskraft...inte en endaste gång har någon av dom sökt arbete...trots att det borde vara ett perfekt arbete för dom....jo...1 ringde...och sa att han inte ville ha arbete men att arbetsförmedlingen hadde tvingat honnom att söka ändå....ser man historiskt på det så är det konstant 4% som inte vill jobba...dom vill bara inte...Det är rätt störandes att se hur folk iblandt sliter på sitt arbete och sedan ser dessa DAGDRIVARE!! glida rundt och må prima...Att detta igjen kan sättas i samband med alla som inte har arbete är ju totalt fel...några orkar inte arbete av medicinska orsaker...andra vill jobba men hittar inget....Men att igjen säga att ALLA vill jobba är lika fel...Hur ska man lösa detta??? Iaf inte med att ÖKA a-kassan....Det innfördes karensdagar en gång....ojdå....kanska lika bra att jobba då....Vad var fackets svar??...Jo...våra medlemmar går sjuka på arbete...

....Problemet med låg arbetsmoral måste alla känna till....det är bara det att vissa inte vill säga nått.......