CITAT (Meriona @ 28-01-2010, 11:59)

Men jag skrev ju tidigt i tråden att MR för mig var det enda som kunde avgöra att jag hade artros? Läkaren började med att ge bedövning i knäleden för att utesluta att värken satt i senfästen osv och sedan var det bara MR som kunde ge svaret. MR=magnetröntgen.
Förlåt Meriona, jag var otydlig. När jag skrev att ingen kommit med något råd så menade jag om hur jag skall få en läkare som är bra. Jag har ju bytt vårdcentral men inte valt läkare än.
Beträffande den diskussionen så har ju många haft åsikter om att ställa krav och en del annat men jag vet ju ingenting om de olika läkarna. För att kunna gå till läkare så måste jag först ta reda på en att gå till.
Skall jag skriva ner mina önskemål på en läkare eller kanske ringa deras chef eller hur brukar ni göra när ni väljer vem ni vill gå hos?
Jag orkar inte med ett stolpskott till. Nu tycker väl någon att jag är elak men det har verkligen varit jobbigt med de här konstiga läkarna som inte har kommit med ett enda förslag på vad det kan vara för fel. Jag blir helt matt bara jag tänker på det och det gör jag ofta.
Jag är mycket för skriftliga saker. Blir tydligare så. Om jag skriver en liten lista över egenskaper som jag vill att min läkare skall ha och lämnar det till den trevliga chefen som jag pratade med innan jag valde vårdcentral. Är det en framkomlig väg tro?