CITAT (Jenny72 @ 30-12-2009, 17:33)

Vad duktig du har varit som gjort allt själv, tänker inte jag göra

... för då kommer det aldrig upp något växthus. Men jag är himla imponerad!!!!
En fråga hur stort är ditt växthus? Så jag kan tänka mig till hur stort jag skall köpa. Har tänkt mig ett på mellan 9 och 11 kvadrat med 201 i sidohöjd. Hur stort är ditt och vart hade du köpt det? (Från början hade jag tänkt köpa från Skbv Odla på ca 6 kvadrat men har ändrat mig p g a att de inte har säkerhetsglas och gubben fick ett fönster i benet förra året... inte kul)
Tack så mycket Jenny72

Mitt växthus är 6,4 kvadrat... jag "växte ur" det redan första sommaren

.
Så går du i tankarna att ta ett 9-11 kvm... ta större
om du kan

Tänk bara på att bygglov krävs... 15 kvm utan bygglov är godkänt, men då ska alla byggnader räknas in!
Jag har ju ett förråd på 9-10 kvm så jag fick inte bygga större växthus än 5-6 kvm utan bygglov

och igentligen fick jag nog inte plats med större växthus Här är hela min tomt! på baksidan (förrådet står på framsidan)
DSC01781.JPG ( 88.73k )
Antal nedladdningar: 36Jag köpte mitt växthus på Willabgarden i Bromma. En Juliana.
CITAT (sqrulan @ 30-12-2009, 17:50)

Ja du imponerar verkligen, så jätte fint det blev och vad kunnig du är. Jag har ett litet Juliana med bara tre sidostycken och det är i minsta laget, blir väldigt varmt där inne på sommaren.
Vad fick du betala för ditt växthus med allt tillbehör?
Tack så mycket sqrulan

Själva växthuset gick på 7495:- med 6 mm kanalplast, jag köpte inte sockeln som dom hade, jag gjorde en själv av träreglar, och fyllde "golvet" med singel.
Med växthus, automatiska fönsteröppnare, grunden, singel, lite tillbehör/krokar som man kan sätta fast växterna i stommen med, gick det på ca 9.000:- Sen kan vi lägga till 700:- för bubbelplast med fastsättningsknoppar.
Värmefläkt 500:- bevattninganordning, elkablar, fläktar.... m.m. slutade det på c:a 11.000:-
Soffan gjorde jag av restvirke och en gammal madrass... så den blev grattis

Det har varit värt vart enda öre!!! Jag är sååå glad över mitt växthus, men jag önskar att jag hade mera tid över till att pyssla i det, med familj och heltidsjobb, blev det inte så många timmar jag hann vara där i somras.
I år blir det bättre, nu står det på plats och jag kan utnyttja våren till odling, jag räknar med att jag ska kunna flytta ut mina plantor där i mars-april... bara snön är borta

IMG_0680.jpg ( 44.66k )
Antal nedladdningar: 36Tomaten är på G... redan
Redigerat av blomkronan: 28-01-2010, 22:09