IMG_3867.JPG ( 224.5k )
Antal nedladdningar: 30Här är olivskotten som kommit. Bilden är dessvärre 2v gammal så de har växt mer & nu är de 6st som kommit upp. Så fler än hälften grodde........för minns inte riktigt men tror det var ca 10st jag pillade ner.
Bilden är riktigt urusel tyvärr. Är ingen höjdare på att ta bilder. Men du kanske kan se att vissa har rätt gulliga 'hattar'. Kärnorna sitter kvar på dem ff. De har nu trillat av dem alla.
Växer rätt segt om jag jämför med citrusarna som grodde samtidigt. Men rätt ok ändå. Till sommaren är de nog lite större.
Planteringen hade jag tänkt med dessa i mitten på Mars ungefär. Kan det vara lämpligt?
En omplantering alltså så de får rätt jord & dessutom inte står packade flera i samma kruka.
De är inte för svaga & små vid den tiden?
Tänker såhär; Låter jag dem stå till nästa vår ihop så lär de inte växa så bra då de är rätt många nu.
Just detta med jord. Har bara planteringsjord & citrusjord på lager nu. Hur funkar det tro? De växer ju bra i denna jorden nu iaf.
Oliverna är mina favvisar just nu. De står på jobbet ff men kommer nog ta hem dem i vår & behålla allihop. Syrran min börjar intressera sig mycket nu så hon får nog en av dem.
Ska dessa ut på balkongen i vår också?
Ska snart lägga upp fler bilder på övriga växter så du får se. Har ju rätt många småcitrusar nu jag satte för ngt år sedan. Skulle bhöva tips om hur jag ska klippa dem i vår så de blir som träd, buskar. Lite blandat. Ngn låter jag nog vara också.
Men tar oliverna nu först.

edit. Ska ta nya bilder på oliverna snart & lägga ut. Sambon min har visat hur kameran fungerar så jag kan ändra lite inställningar & därmed få bättre foton.
Redigerat av BigDaddy: 29-01-2010, 13:15