Jag är förmodligen UR-åldrig (!!!!) och fattar som vanligt inget.....
Förstår att det finns folk som vill känna "status" och vissa även vill visa(re) det. Eller kanske "känna" sig lyxiga. So what!!?? Sista idioten är välk inte född ännu. (Har själv ett antal "akilleshälar" men armbandsur hör INTE till dessa)
Fråga någon som just tittat på sin klocka, vad klockan är- Han/hon kommer omedelbart att titta IGEN på sin klocka innan hon/han svarar.... varför?? Jo, förmodligen för att man inte registrerar VAD klockan är utan bara att den INTE är vad man trodde...
Själv har jag levt utan arbandsur (OCH alla !!! andra smycken) säkert över 30 år och vet oftast på 5minuter när, vad "klockan är". Jag tror det är lättare att hålla koll på tiden om man inte har en klocka för lätt tillgänglig.
Men säkert har jag andra "saker" som signalerar något om mig- medvetet eller ovedvetet.
Men jag "impas" ALDRIG av dyra: bilar, klockor, kläder, resor --- etc etc. Men impas ofta av personer med utstrålning- vad nu det är.
b
--------------------
Gammelnalle  "Den som ställer många frågor, ökar mångas visdom." Kongolesiskt ordspråk
|