Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Plantera om och beskära krukväxter
          Peztis
          Inlägg 18-01-2010, 17:05
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 8 521
          Medlem nr: 20 608

Har köpt hem en stor säck med blomjord med lecakulor - det närmar sig tiden för omplantering av krukväxter.
          Kom på att det är bra länge sedan jag hade en stor genomgång så det är dags för de allra flesta. Ska dock vänta någon vecka eller två till, det ska visst gärna vara lite ljusare ute först.

Men hur är det med beskärning? Helst så ska man ju inte göra det samtidigt som omplanteringen men ska man göra det före eller efter? Och hur lång tid bör det gå då?
          Har väl kanske inte så många som behöver beskäras men i alla fall... bra att veta!

Det är så lustigt det här med Odla-forumet! Jag har haft krukväxter i hela mitt liv och anses ha gröna fingrar. Plötsligt känner jag mig som en novis och måste fråga om allt! Ungefär...

--------------------

* ~~~ * Besök gärna min blogg bladsomblad.blogspot.com * ~~~ *

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Eva i Höga
          Inlägg 31-01-2010, 17:25
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 454
          Medlem nr: 7 932

Jag plockade fram mina pelargoner idag, de har inte fått en endaste skvätt vatten under vintern och stått ganska svalt och halvmörkt. Alla utom en hade börjat skjuta nya skott! Jag satte fram dem i värme och ljus och gav dem lite vatten. Nu får de stå så till de börjar växa bättre, då planterar jag om dem efter att ha beskurit dem en tid innan. Det var i alla fall roligt att de flesta klarat sig under vintern!

--------------------
          Eva

En som inte gör dumheter som ung,
          gör det som gammal!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-11-2025, 16:02

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon