CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 02-02-2010, 09:16)

Vem säger att man klär sig i säck och tagelskjorta bara för att man väljer bort onödigt lyx????
Trist är för mig en människa som tror att han/hon är bättre bara för att den köper en dyr kavaj (som du ju ofta framhäver att du gör, så ofta att man nästan undrar om du har något mera på dig än en kavaj? )
För mig är avgörande hur än människa är, inte kläderna. Du tycks glömma det......
Elisabeth
Oj, nu vet jag faktiskt inte om du misstolkar med flit eller om du verkligen inte förstår vad jag försöker säga.
Vi tar det igen: Jag är helt övertygad om att det är bättre både för miljö, klimat, våra gemensamma resurser och min plånbok att köpa färre saker av hög kvalité än att köpa mängder med skräp.
Glöm kavajen om det är det som stör dig, för mitt resonomang kan gälla för vilken pryl som helst.
Eller såhär: Jag tycker att det känns bättre att omge mig med färre riktigt bra saker än massor med billigt skit.
Misstolka inte nu igen, jag menar inte att allt som är billigt är dålig, men medge att det finns mängder av skräp på marknaden.
Gita
Dessutom var det den präktiga tonen i vissa inlägg jag vände mig mot för vi väljer helt enkelt olika livsstil, den ena inte bättre än den andra.
Redigerat av Gita: 02-02-2010, 12:46