Hänger på här!
Jag har bara liten radhustäppa med en liten grönsaksavdelning, och iår satte jag bara sallad, 10 olika sorter, och alla är jättefina, bortsett från sniglarnas framfart. Men jag släpade mig till handelsträdgården och köpte snigelmedel igår, så nu ni!
Jag har vaxbönor också, men de är så små ännu, de som brukar växa som ogräs, de är bara en 30-50 cm höga............. (störsort). Smultron har jag massor av, och de är kopiöst stora, får freda dem för myrorna, och har satt ut dosor. Krusbär får jag mycket av, medan vinbären ser så där ut. Jag hade massor av löss på vinbärsbuskarna tidigare i vår. Jag har satt tomater och zuccini, och tomatplantorna (5 sorter) har tagit sig riktigt från att ha varit små små vid utskolningen. De har precis börjat få sina första små blommor! De växer på friland i ren hästgödsel och kompost. zuccinin är liten och seg i starten, har satt 4 olika sorter, två sommar och två vinter. De har inga rankor ens ännu............
Två plantor av halloweenpumpa petade jag ner direkt i jorden i kruka utomhus bara för några veckor sedan, hade glömt att så dem ! Men de tar sig fint, och har precis börjat skicka ut sina revor, de blir nog stora. I blomsterlandet har jag en skog av spröt av antingen pumpa, gurka eller zuccini, som tagit sig från frön från komposten!!!!!! Skall bli intressant att se vad det blir.
Persikoträdet har fullt av kart som ser ut att växa riktigt bra, säkert en 70 st frukter! Krussjukan till trots.
Äppelträdet blommade fint men drabbades av löss direkt efter, och jag har inte riktigt orkat spruta, det har tyvärr endast några enstaka frukter.
Annars sprutar jag mot bladlössen morgon och kväll, på alla rosor, min krasse, vissa blommor och nu senast en murgröna..... Tar evigheter.....
Så är läget hos mig!