Det var intressant att läsa allt som ni skrev om surkål och jag är glad att se att åtminstone några svenskar vet så mycket om surkål och gillar den. Själv kommer jag från Ryssland och var förvånad att här i Sverige finns det ingen möjlighet att köpa riktig fräsch surkål någonstans i butiker (jag räknar inte med pastöriserad surkål i burkar, det är någon annorlunda produkt). Så efter några funderingar startade jag verksamhet av tillverkning fräscha nyttiga sallader bl a surkål utan konserveringsmedel och utan majonnäs. Jag började leverera till några Ica butiker. Men problemet är att människor inte köper produkter som de inte känner till och det är absolut normalt. När står jag med provsmakning och folk smakar sallader då köper man dem gärna. Men jag kan inte stanna i alla butiker, det tar för mycket tid. Så måste jag hitta någon bra lösning för det. Jag skulle vilja propagandera den nyttiga surkålen och andra sallader som hälsosam mat för olika ålder. Blir jättetacksam för alla tips från er. Information för alla som vill prova riktig surkål (samt special morotssallad): de finns alltid i ryska delikatessbutiker (t ex i Sthlm: Hallonbergen Centrum, Fittja Centrum, S:t.Eriksgatan 99).
Redigerat av Maridan: 04-02-2010, 18:46
|