Äntligen börjar slitet bära frukt....
Körsbären börjar skifta färg och detta har även främst NÖTVÄCKORNA sett och kommer och skränar. Men det är helt OK det finns så det kommer att räcka och bli över.
Några plommon eller päron-kart har jag inte sett men dessto mer Äpplen.
Ketchupodlingen börjar ta form och jag tror att jag kommer att få minst 7 tomater...

Dvs nytt rekord för mig....
LÖSS????? Sånt har jag lärt mig att bli av med... Ta av mig glasögonen och VIPS finns det inga....

Rekommenderas.
Sädesärlan tror jag är med ägg igen... åtminståne spankulerar hon på takåsen och ser mäkta stolt ut...
Salladen växer så det prunkar (heter det så?) och jag har nog aldrig haft så GOD sallad som i år.
HUMLEN växer den med... har två plantor som är minst 3m höga -säkert uppåt 4m... men efter att ha läst om vad de kan ställa till med kanske jag skall utrota dem?
Kirskålen står i sitt vackraste flor.... hur kan någon tycka illa om den???
Trots att den svenska sommarn inte visar sitt vackraste ansikte , njuter jag av trädgårdens sinnesupplevelser.... ännu så länge får jag ha mina 6 sinnen något så när intakt och kan njuta.
Ha det gott alla odlare.
PS 6 sinnen: ja förutom de vanliga 5 som man får lära sig menar vissa att balans-sinnet är betydligt viktigare än vad som tidigare ansetts. DS
PPS Vansinnet och ursinnet är inga riktiga sinnen..... DDS