Efter många turer som både hettat och osat, så bestämde jag mig för att vara till lags. Det blev marktäckning, för det var ju miljövänligast. Varför är det ingen i Forumet som upplyser om att man får objudna gäster på köpet så att säga? Jag marktäckte en yta på3 x 4 meter, och det formligen myllrar av Tvestjärtar runt pallkragarna, under täckduken och runt omkring hela området. Då jag har en pytteliten radhustomt så är det i princip ingen yta alls som är fri från dessa äckliga odjur. Var det ingen som visste vad man fick på köpet s.a.s? eller betyder det verkligen så mycket att man inte penslar något överhuvudtaget på sin egen tomt? Jag är förtvivlad, det är första dagen på ett tag som det gått att vara ute. Och så kryllar dom överallt. Ska jag behöva ta bort täckduken och pensla ändå, för att få bort Tvestjärtarna? Har någon en bättre idé? Jag skrev först i "ogräs", men tänkte sen att det var ju här som jag rekomenderades att marktäcka. Jag har inte alls samma motvilja mot andra smådjur. Spindlar får gärna vara i min trädgård och skalbaggarna låter jag också bli. Men Tvestjärtar och myror, där går gränsen. Så snälla, ni som så starkt rekomenderade marktäckning. Vad gör jag åt mina objudna gäster?